Benelli, marca italiană de motociclete deținută de grupul gigant Q.J. Motor din China, a câștigat avânt pe tot mapamondul. Prezintă motociclete accesibile, elegante și de încredere, precum și o bogată moștenire de marcă, pe care modelele sale actuale o duc mai departe.
Acasă la ei, în Italia, Benelli s-a bucurat de câteva cifre de vânzări destul de impresionante în ultimii ani. 2020 a cunoscut cea mai bună performanță de vânzări de până acum și, de asemenea, modelul TRK 502 a fost încoronat drept cel mai vândut în Italia. Acestea fiind spuse, sunt sigur că cei de la Benelli au organizat o petrecere, deoarece cifrele de vânzări ale companiei în 2021 în Italia le-a zdrobit absolut pe cele din anul precedent. Cifrele din 2021, potrivit publicației italiene de motociclism Moto.IT, au înregistrat o rată de creștere de 57% față de cele din 2020.
Și mai mult, Benelli TRK 502 își păstrează locul de cea mai vândută motocicletă din regiune, cu un total de 6.543 de unități înregistrate doar în 2021. În plus, alte două modele din gama Benelli au ajuns în topul celor cincisprezece cele mai bine vândute motociclete pentru 2021. Leoncino 500, roadster-ul neo-retro al Benelli, a performat în vânzări incredibil de bine. La fel a făcut și streetfigher-ul naked Benelli BN 125, o motocicletă extraordinar de prietenosă pentru începători.
Gianni Monini, directorul de vânzări al Benelli Italia, și-a exprimat entuziasmul în urma îmbunătățirii cifrelor de vânzări - „Suntem foarte mulțumiți de obiectivele atinse în 2021, dar suntem convinși că aceste rezultate nu sunt un punct de sosire, ci un stimul pentru a ne îmbunătăți performanța, zi de zi. Sunt mulți motocicliști italieni care au decis să aibă încredere în noi în ultimii ani prin achiziționarea vehiculelor noastre și acum suntem gata să le oferim modele noi și interesante, precum Leoncino 125, Leoncino 800, Leoncino 800 Trail și TRK 800."
Per total, Benelli deține o parte masivă în segmentul de 300 până la 500 cmc, cu o cotă totală de piață de 40% - pe baza datelor de înmatriculare a vehiculelor din Italia. Având în vedere planurile Benelli de a lansa vehicule mai mari, mai orientate spre performanță în următorii ani, compania ar putea avea, de asemenea, un impact puternic în segmentul de greutate medie până la grea cu viitoarele TRK 800 și Leoncino 800, precum și cu Benelli 1200GT Grand-Tourer.
1 | BENELLI | TRK 502 / TRK 502 X | Enduro | 6.543 |
2 | BMW | R 1250 GS | Enduro | 3.956 |
3 | HONDA | AFRICA TWIN | Enduro | 3.011 |
4 | YAMAHA | TRACER 9 | Turismo | 2.891 |
5 | KEEWAY | RKF 125 | Naked | 2.520 |
6 | BMW | R 1250 GS ADVENTURE | Enduro | 2.504 |
7 | MOTO GUZZI | V7 | Naked | 2.474 |
8 | DUCATI | MULTISTRADA V4 / MULTISTRADA V4 S | Enduro | 2.402 |
9 | YAMAHA | TENERE 700 | Enduro | 2.206 |
10 | HONDA | NC 750 X | Enduro | 2.029 |
11 | YAMAHA | TRACER 7 | Turismo | 1.921 |
12 | FANTIC MOTOR | 125 CC ENDURO/MOTARD | Enduro | 1.865 |
13 | YAMAHA | MT-07 | Naked | 1.794 |
14 | BENELLI | LEONCINO 500 / LEONCINO TRAIL | Naked | 1.775 |
15 | BENELLI | BN 125 | Naked | 1.683 |
16 | YAMAHA | MT-09 | Naked | 1.658 |
17 | MOTO GUZZI | V85 TT | Enduro | 1.652 |
18 | SUZUKI | DL650A V-STROM | Enduro | 1.597 |
19 | DUCATI | SCRAMBLER 800 | Naked | 1.475 |
20 | HONDA | CB 500 X | Turismo | 1.415 |
21 | FANTIC MOTOR | CABALLERO 500 FLAT TRACK / SCRAMBLER / RALLY | Naked | 1.349 |
22 | HONDA | CB 650 R | Naked | 1.283 |
23 | KAWASAKI | Z 900 | Naked | 1.228 |
24 | TRIUMPH | TRIDENT 660 | Sportive | 1.203 |
25 | KAWASAKI | VERSYS 650 | Enduro | 1.115 |
26 | BENELLI | IMPERIALE 400 | Naked | 1.019 |
27 | KAWASAKI | Z 650 | Naked | 1.017 |
28 | KTM | 125 DUKE | Naked | 1.006 |
29 | KTM | 1290 SUPER ADVENTURE S | Enduro | 891 |
30 | TM RACING | SMR 125 | Supermotard | 888 |