Ce VEHICULE sunt ELIGIBILE pentru PROGRAMUL RABLA ?
Motociclete sau scutere (L3e ) cu cilindree peste 50cc si viteza peste 45 km/h ce pot fi INMATRICULATE la DRPCIV si ale caror emisii NU depasesc 120g CO_2/km in sistem WMTC
Ce trebuie casat?
In programul RABLA CLASSIC se pot casa doar autoturisme si se pot achizitiona motociclete si scutere.
Pentru încadrarea în programul Rabla, mașina dusă la casare trebuie să aibă o vechime mai mare sau egală cu 6 ani de la prima înmatriculare in România. Mașina trebuie să conțină cumulativ componentele esențiale (motor, transmisie, tren rulare, caroserie, șasiu etc.)
Nu este necesar ca autoturismul sa fie proprietatea personala a solicitantului. Acesta poate participa in program si poate casa un autovehicul ce se afla in proprietatea altei persoane (fizice sau juridice) iar aceasta este de acord cu cedarea dreptului de casare.
Daca nu aveti autoturism pentru casare te putem ajuta cu procurarea unuia cu drept de casare. Solicitarile le puteti trimite la email roxana.mocan@motomus.ro
Care este prima de casare?
La achiziționarea unei motociclete sau scuter, se acordă o primă de casare de 7.000 lei în schimbul casării a unui autovehicul uzat. Se pot adauga următoarele:
- ecobonus de 1.500 lei, pentru motocicletele cu emisii de maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC;
- ecobonus de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani și/ sau norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul autovehiculului nou achiziționat prin program. Preturile promotionale nu sunt cumulative cu programul rabla.
ACTELE NECESARE PT INSCRIEREA INSCRIEREA IN PROGRAM
- Buletinul (actul de identitate) al solicitantului
- Buletinul proprietarului autovehiculului ce va fi casat (in cazul in care masina nu este proprietatea solicitantului)
- Cartea de identitate a a vehiculului copie fata/verso
- Talonul vehiculului (certificatul de inmatriculare)
- Certificat de atestare fiscala de informare eliberat de Primariile sau Directia impozite si taxe locale de domiciliu, care sa ateste ca nu aveti datorii curente la bugetul local. Valabilitatea acestui document este de maxim 30 zile de la data emiterii. Fiscalul este necesar ATAT solicitantului participarii in program cat si proprietarului masinii ce va fi casata (daca sunt persoane diferite)
- Certificat de atestare fiscala ANAF, eliberat de Directia Regioanala a Finantelor Publice care sa ateste ca nu aveti datorii la ANAF. Valabilitatea acestui document este de maxim 90 zile de la data emiterii. Fiscalul este necesar DOAR pt solicitantul particuparii in program.
In cazul unor situatii particulare solicitantul va trebui sa prezinte si urmatoarele documente:
- certificatul de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă definitivă. Atunci când certificatul de moştenitor ori sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori, este necesară prezentarea unei împuterniciri notariale, în original, prin care persoana reprezentantă este expres mandatată să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul tuturor comoştenitorilor, în vederea: casării autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei şi achiziţionării autovehiculului nou;
- certificatul de căsătorie sau orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă material şi teritorial, care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui, în copie certificată
- împuternicirea notarială, în original, prin care solicitantul mandatează în mod expres o altă persoană să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul său, în vederea: casării autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei, achiziţionării autovehiculului nou; în această situaţie se va prezenta şi actul care atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România a persoanei împuternicite, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în copie certificata conforma cu originalul;
PASII PROCEDURALI AI DOSARULUI RABLA
1. Verificati disponibilitatea motocicletei/scuterului pe motomus.ro , telefonic (Csaba - 0774 644 903 / Isti - 0773 380 567) sau email roxana.mocan@motomus.ro. Rezervati motocicleta/scuterul dorit pentru achizitie.
2. Ne transmiteti fizic sau scanate urmatoarele documente:
- carte de identitate autovehicul fata/verso
- talon autovehicul fata/verso
- certificat fiscal primarie
- certificat fiscal ANAF
- buletin solicitant / proprietaru rablei
Actele de mai sus trebuie transmise catre noi in ORIGINAL sau SCANATE (nu fotografiate cu telefonul), predate in showroom sau pe email: roxana.mocan@motomus.ro. Nu sunt acceptate pe whatsapp, facebook messenger, instagram chat etc
3. Noi inscriem datele primite in sistemul AFM. Ele sunt verificate in sistem de catre reprezentantii AFM si daca sunt corecte se emite NOTA de INSCRIERE cu numar unic. In acest moment sunteti acceptati in program. Nota de Inscriere este valabila 120 zile de la data inscrierii.
4. Nota de Inscriere se inmaneaza proprietarului rablei in vederea casarii autovehicului uzat si ulterior radierii lui;
5. Solicitantul sau proprietarul, va preda autovehiculul uzat la orice colector autorizat, in vederea casarii şi emiterii certificatului de distrugere;
6. Apoi radiati autovehiculul din evidenţa circulaţiei la DRPCIV şi obţineti certificatul de radiere;
7. Scoaterea autovehiculului din evidenta fiscala de la Directia de Impozite si Taxe Locale
8. Verificati ca toate datele si seriile inscrise pe documentele originale si copii sa fie perfect lizibile si neinterpretabile.
9. Ne transmiteti scanate urmatoarele documente:
- certificatul de distrugere
- certificatul de radiere
Introducem datele despre casare si radiere in sistemul AFM. Acestea sunt verificate si daca sunt corecte atunci se poate trece la formalitatile de vanzare ale motocicletei/scuterului
10. Se factureaza final si se achita final motocicleta/scuterul nou. Daca motocicleta/scuterul este in stoc, se efectueaza formalitatile de predare-primire catre beneficiar.
Daca noul vehicul contractat nu este in stoc la acel moment, acesta se poate livra catre beneficiar in termen de maxim 120 de zile din momentul inscrierii in program, conform contractului de comanda incheiat.
11. Este obligatorie inmatricularea permanenta a vehiculului nou achizitionat la DRPCIV, pe numele beneficiarului programului Rabla, in termen de 90 zile de la emiterea facturii de achizitie. Nerespectarea acestui termen atrage plata contravalorii primei de casare obtinute in program, catre institutiile statului.
ATENTIE! Motocicleta/scuterul nou achizitionat nu poate fi instrainat minim 1 an de la data achizitiei. Nerespectarea acestui termen atrage plata contravalorii primei de casare obtinute in program, catre institutiile statului.
Intrucat procesul de inscriere si achizitie in programul Rabla Clasic presupune timp, responsabilitate, atentie si corectitudine, va rugam ca transmiterea datelor si documentelor necesare sa fie facuta in forma prezentata si solicitata mai jos conform etapelor descrise
Pentru a ne asigura ca dosarul tau este complet si se poate procesa fara intarzieri, te rugam sa transmiti toate documentele necesare intr-un singur loc si in formatul solicitat.
Intelegem ca uneori poate fi dificil sa te descurci cu birocratia, de aceea iti oferim cateva sfaturi utile:
- Consulta cu atentie lista cu documentele necesare si verifica daca le ai pe toate.
- Transmite documentele in format electronic, conform instructiunilor.
- Trimite toate documentele la o singura adresa de email sau adresa de corespondenta.
- Intrucat stocurile si disponibilitatile vehiculelor sunt foarte schimbatoare datorita cererii crescute, a livrarilor insuficiente sau intarziate de probleme de productie si transport ne rezervam dreptul de a refuza vanzarea vehiculelor prin Programul Rabla Clasic in conditii speciale cum ar fi: campanii promotionale, stoc redus, disponibilitati fara termene de livrare clare, lipsa unei rezervari sau a unei precomenzi cu incasarea unui avans, etc
Programul Rabla Clasic este un program guvernamental ce oferă stimulente financiare pentru achiziționarea de motociclete sau scutere noi, cu emisii reduse de CO2. Dealerul nu este obligat să participe la program, ci doar oferă clienților posibilitatea de a beneficia de această facilitate.